Een prachtige liefdesbrief, wanneer schrijven we die nog? Heb jij er ooit een ontvangen? Werd je daar blij van? Had je het gevoel, dat die brief echt voor jou alleen bedoeld was? Bereikte de schrijver zijn of haar doel?
Tekststrategie voor jouw passie
Wat heeft een liefdesbrief nou te maken met tekststrategie? Meer dan je denkt. Bij een liefdesbrief is het voor jou als schrijver zonneklaar welk gevoel je op wilt roepen bij je lezer: een hevig verlangen naar jou. Vanuit die bewuste keuze kies je de boodschap en kom je tot een creatieve invalshoek, waarmee je de juiste snaar raakt.
Je weet als schrijver tot in detail wie jouw lezer is. Je houdt in je tekst tot in detail rekening met wat jouw lezer weet, vindt, kan en wil. Kortom, zonder dat je het weet, pas je tekststrategie toe.
Wie zich verdiept in tekststrategie, herkent onmiddellijk in STAP 1B (houdingsdoel), STAP 2A (ideale lezer), STAP 2B (kernboodschap) en 2C (creatieve kapstok) de gestructureerde tekstvoorbereiding van de methode Drie Denkstappen naar Sterke Teksten.
Je lezer verlangt naar jouw aanbod
Ook jouw professionele teksten scoren beter bij je lezer of toehoorder als je bewust vooraf keuzes maakt. Hoe je structureel de ‘productspecificaties’ voor je tekst vastlegt, leer je tijdens een Training Tekststrategie. Zet de eerste stap om jouw lezer het gevoel te geven, dat je hem begrijpt en waardeert. Zorg dat hij hevig verlangt naar jouw aanbod…